
Geçtiğimiz QuakeCon’da Carmack; “Artık yeni Doom’u bekleyebilirsiniz” açıklamasını yaptıktan sonra meraklı bekleyiş başlamıştı. Takvimler 7 Mayıs 2008’i gösterdiğinde resmi duyuru geldi ve Carmack, sözünü tuttu. QuakeCon 2008’e kadar pek bilgi verilmeyen yeni üye için yeni bilgiler gün geçtikçe birer birer geldi, ama beklenildiği gibi görsel bir materyal ne yazık ki yayımlanmadı.
*Tim Willits; “Doom 4, Doom 3'ün direkt bir devamı olmayacak. Şimdilik fazla bilgi vermemek gerekiyor.”
*John Carmack; “Doom 4, önemli derecede Doom 3'ten farklı olacak.”
*Doom 4'te korku temasından önce, Doom 2'ye odaklı olarak saf aksiyona önem verilecek.
*Todd Hollenshead; "Klasik Doom elementleri; Kan, silahlar ve yaratıklar, Doom 4 ile geri dönüyor."
*Doom 3'te yer alan aşırı karanlık ortam faktörü ve yaratıkların bazen görülen yapmacık doğası, özellikle Doom 4'te dikkat edilecek ve yer verilmeyecek en önemli iki unsuru oluşturuyor. (Muhtemelen Doom 2'de olduğu gibi dış mekanlarda daha fazla zaman geçireceğiz.)
*Doom 4'ün gelişim sürecinin kısa tutulacağı söyleniyor. Zaten Rage'de kullanılacak Id Tech 5 isimli motorun bir kaç ufak düzenleme dışında hiç bir sorunu kalmadı. Ayrıca Carmack, her iki oyunun da aynı grafik motoru kullanmasına rağmen Doom 4'te yer alacak detay seviyesi ve görselliğin, inanılmaz seviyede olacağını söylüyor. 60 FPS verecek olan Rage'e nazaran Doom 4 ise, 30 FPS seviyesinde çalışacak. Dikkat çekici ve bir o kadar iddialı bir açıklamada ise Carmack, Doom 4'ün piyasaya çıktığında tam teşekküllü bir PC'de inanılmaz görseller sunacağını, ama güncel konsollardaki görsel kalitenin bu denli iyi olamayacağını söylüyor. "Doom 4 çıktığında PC, konsollardan ışık yılı ileride olacak."
* Carmack; “Doom 4, OpenGL ve DX9’a destek verecek.”
* Todd Hollenshead, Doom 4'ün numaraları devam ettiren bir yapım olmasını istemediklerini, ek not olarak, Doom 4'ün türünün en iyi oyunu olmasını istediklerini söyledi.
*Carmack yine bir ifadesiyle, Doom 4'ün M derecelendirilmesinde görülmüş en şiddetli oyun olacağını üstüne basa basa belirtiyor. Tek kişilik senaryosunun yanı sıra bu kez Multiplayer bölümü de Doom 3'ten daha kaliteli ve geniş olarak hazırlanacak ayrıca.
*Çıkış tarihi belirtilmiyor ama, en erken 3 yıl biçilen oyun; PC, PS3 ve X360 için raflarda olacak.
*Son yıllarda mobil platformlarda da boy göstermeye başlayan, Id Mobile çatısı altında Id Software, Doom 2 RPG isimli oyunu duyurdu. İlki gibi RPG öğeleri barındıran ve 3D olarak tasarlanacak oyunun ne zaman tamamlanacağı şimdilik belirsiz.
*Oyunun haricinde, geçtiğimiz yıllarda Universal tarafından finanse edilen “Doom the Movie’nin” devam niteliğinde yeni bir üyesinin hazırlanabileceği ihtimali doğdu. Id Ceo'su Todd Hollenshead, yeni bir Doom filmi gelebileceğini, ancak bu kez daha tecrübeli elemanlarla çalışmak gerektiğini belirtti. İlk filmde özellikle tecrübesiz bir senaristin görev alması, eleştirmenler tarafından çok eleştirilmişti.
*Doom 3 hakkında yapılan bazı olumsuz açıklamalara karşın Tim Willits ve Todd Hollenshead’dan cevaplar geldi. “Her iyi oyuncu, mutlaka Doom 3’ü beğenmiştir, ama sonuçta herkesin düşünceleri farklı olabilir.” – “3,5 milyondan fazla satmış bir oyunun kötü olabileceğini sanmıyorum.”
*Tim Willits; “Doom 4, Doom 3'ün direkt bir devamı olmayacak. Şimdilik fazla bilgi vermemek gerekiyor.”
*John Carmack; “Doom 4, önemli derecede Doom 3'ten farklı olacak.”
*Doom 4'te korku temasından önce, Doom 2'ye odaklı olarak saf aksiyona önem verilecek.
*Todd Hollenshead; "Klasik Doom elementleri; Kan, silahlar ve yaratıklar, Doom 4 ile geri dönüyor."
*Doom 3'te yer alan aşırı karanlık ortam faktörü ve yaratıkların bazen görülen yapmacık doğası, özellikle Doom 4'te dikkat edilecek ve yer verilmeyecek en önemli iki unsuru oluşturuyor. (Muhtemelen Doom 2'de olduğu gibi dış mekanlarda daha fazla zaman geçireceğiz.)
*Doom 4'ün gelişim sürecinin kısa tutulacağı söyleniyor. Zaten Rage'de kullanılacak Id Tech 5 isimli motorun bir kaç ufak düzenleme dışında hiç bir sorunu kalmadı. Ayrıca Carmack, her iki oyunun da aynı grafik motoru kullanmasına rağmen Doom 4'te yer alacak detay seviyesi ve görselliğin, inanılmaz seviyede olacağını söylüyor. 60 FPS verecek olan Rage'e nazaran Doom 4 ise, 30 FPS seviyesinde çalışacak. Dikkat çekici ve bir o kadar iddialı bir açıklamada ise Carmack, Doom 4'ün piyasaya çıktığında tam teşekküllü bir PC'de inanılmaz görseller sunacağını, ama güncel konsollardaki görsel kalitenin bu denli iyi olamayacağını söylüyor. "Doom 4 çıktığında PC, konsollardan ışık yılı ileride olacak."
* Carmack; “Doom 4, OpenGL ve DX9’a destek verecek.”
* Todd Hollenshead, Doom 4'ün numaraları devam ettiren bir yapım olmasını istemediklerini, ek not olarak, Doom 4'ün türünün en iyi oyunu olmasını istediklerini söyledi.
*Carmack yine bir ifadesiyle, Doom 4'ün M derecelendirilmesinde görülmüş en şiddetli oyun olacağını üstüne basa basa belirtiyor. Tek kişilik senaryosunun yanı sıra bu kez Multiplayer bölümü de Doom 3'ten daha kaliteli ve geniş olarak hazırlanacak ayrıca.
*Çıkış tarihi belirtilmiyor ama, en erken 3 yıl biçilen oyun; PC, PS3 ve X360 için raflarda olacak.
*Son yıllarda mobil platformlarda da boy göstermeye başlayan, Id Mobile çatısı altında Id Software, Doom 2 RPG isimli oyunu duyurdu. İlki gibi RPG öğeleri barındıran ve 3D olarak tasarlanacak oyunun ne zaman tamamlanacağı şimdilik belirsiz.
*Oyunun haricinde, geçtiğimiz yıllarda Universal tarafından finanse edilen “Doom the Movie’nin” devam niteliğinde yeni bir üyesinin hazırlanabileceği ihtimali doğdu. Id Ceo'su Todd Hollenshead, yeni bir Doom filmi gelebileceğini, ancak bu kez daha tecrübeli elemanlarla çalışmak gerektiğini belirtti. İlk filmde özellikle tecrübesiz bir senaristin görev alması, eleştirmenler tarafından çok eleştirilmişti.
*Doom 3 hakkında yapılan bazı olumsuz açıklamalara karşın Tim Willits ve Todd Hollenshead’dan cevaplar geldi. “Her iyi oyuncu, mutlaka Doom 3’ü beğenmiştir, ama sonuçta herkesin düşünceleri farklı olabilir.” – “3,5 milyondan fazla satmış bir oyunun kötü olabileceğini sanmıyorum.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder